בעיות?

הבעיות שפורצות בכל מקום, המשברים בכל תחום שכבר הופכות למסכני חיים, מתגלים ומתנהלים בצורה ספונטנית?  כמו המשבר עצמו, כך גם גליו עוברים על כולם, והמשותף לכך- אף אחד לא נשאר בחוץ .

כמספר האנשים בעולם – כך מספר הדעות הקיימות בנוגע לסיבות למשבר הכלכלי הנוכחי. אך אנחנו שוכחים ששורש כלל המשברים אינו כלכלי,תרופתי,משפחתי,מדיני,  וכו' אפילו מצד אסונות הטבע, אלא חברתי-טבעי. ולא קיים אף תחום שאין בו משבר. ואין משבר שלא נכלל בשורשו.

כאמור המשבר פוגע בכל המערכות החברתיות שנוצרו על ידינו –גם בבריאות, בביטוח הלאומי, במשפחה, בחינוך ובהשכלה… ואין ספק שהמשבר משך אליו את תשומת הלב בעיקר כאשר הוא התחיל להתגלות ככלכלי ופיננסי, מפני שבכך תלויה ההישרדות שלנו בצורה ישירה, וזוהי דרך ההתקשרות הלא מדוברת בינינו בצורה הכי ישירה.

הסיבה למשבר היא אחת: מיום ליום, העולם נעשה יותר ויותר קשור הדדית, תלוי הדדית, מתוך עצמו, מתוך הטבע, ולכן מיום ליום הוא נעשה יותר מנוגד לקשרים החיצוניים ולמבנה החיצוני שאנחנו "הלבשנו" עליו, בצורה של מדינות נפרדות, חברות שונות, מערכות מנוגדות וכן הלאה. דווקא הפער שמתרחב מיום ליום בין האיחוד העולמי שהולך ומתגלה לבין הפירוד המבני שאנחנו יצרנו – הוא מהותו של המשבר שהולך וגדל.

איננו מסוגלים לעצור את גילוי הגלובליות והאינטגרליות העולמית הפנימית. זה נובע מהטבע האמיתי של העולם. לעיתים אם בכלל איננו יכולים להבחין בפער ההולך ומתרחב בין המבנה הפנימי של העולם, שבו מתגלה האיחוד שלו – לבין המבנה החיצוני, הנראה כך , שבו מתגלה הפירוד והניגודיות שלו. וזה מוביל אותנו למשבר רב-תחומי.

הפיתרון הטבעי לבעיית המשבר המתפתח, לניגוד שהולך וגדל בינינו לבין הטבע – הוא השגת והרגשת החיבור ההדרגתי באנושות כולה, הערבות הכללית, האיזון בינינו לבין הטבע, הצריכה הנכונה 🙂

זה מנוגד לטבע האגואיסטי שלנו, ולכן זה אפשרי רק כתוצאה מההשפעה החיובית הכללית המקיפה על כל אדם מצד הסביבה שלו ומאותו כוח חיובי המניע את העולם החדש להיות מקושר יותר.

לשם כך יש צורך לעצב מודעות חברתית ופרטית חדשה בעזרת מעגלי שיח והידברות על העולם החדש שבו אנו נמצאים מקושרים בטוב לעומת הנראה לעינינו ובדרך מביצוע יחד אל הרצוי, כמובן יחד עם לימוד וחינוך כללי אודות הקשר הגלובלי והאינטגרלי שמתגלה בין כל בני האדם אותו עולם חדש.

לשם כך, כל חברה כמו משפחה צריכה להחליט לבנות את הסביבה שתקיף את האדם, סביבת ההשפעה החינוכית. ליצור אמצעי תקשורת שייתנו במה לשיתוף​ מהו העולם החדש הגלובלי, מהם חוקיו החברתיים החדשים, ומדוע יש צורך לציית להם על מנת לשרוד. זהו החלק הלימודי חינוכי.

כמו כן יש ליצור חיבורים גדולים, וירטואליים וחוץ-וירטואליים, שימשכו את האנשים לטוב, שייתנו דוגמא וימשכו את הסביבה לחיבור הקיים בצורתו הטבעית לאותו הכוח חיובי בטבע בינינו וזוהי….רק ההתחלה כי הפתרון האמיתי לכל דבר והאושר האמיתי יותר מכל סם נמצא בינינו.